Heb je een Google Ads campagne lopen maar weet je niet hoe je jouw campagne het best kan optimaliseren? Geen probleem, we schreven voor jou 8 tips uit die jij vandaag nog kan toepassen op jouw Google Ads campagnes.
1. Kijk na of je geen interne concurrentie voert tussen advertentiegroepen
Indien je in twee advertentiegroepen op hetzelfde keyword inzet, zal je kost stijgen en het rendement dalen. Maar hiervoor gebruik van uitsluitingen, op deze manier vermijd je dit en ben je er zeker van dat je niet in concurrentie gaat met jezelf.
2. Focus op het verbeteren van je kwaliteitsscore
De kwaliteitsscore wordt bepaald door keywords, advertenties en bestemmingspagina’s. Het is zeer belangrijk om hier genoeg aandacht aan te besteden, het heeft namelijk een grote invloed op je ranking. Wil je minder betalen voor dezelfde positie in Google Ads? Zorg dan dat je de kwaliteitsscore verbeterd.
Lees hier hoe je de kwaliteitsscore verbeterd:
-
-
- Werk met dedicated landingspaginas: hoe relevanter de content op je landingspagina is ten opzichte van je keyword en advertentie – hoe beter!
- Maak gebruik van long tail keywords, en het liefst van al nog met een “conversiegerichte intentie” vb.: “schoenen” vs. “blauwe schoenen” of nog beter “blauwe schoenen kopen”.
- Gebruik aantrekkelijke advertentie copy, het verhoogd de click through rate en je kwaliteitsscore! Tip: gebruik USP’s (unique selling points).
-
Uiteraard zijn er nog veel meer zaken die je kan optimaliseren om je kwaliteitsscore te verbeteren, maar met dit kom je al een heel eind!
3. Test vaak met nieuwe advertentie teksten
Niet testen is stilstaan… door voortdurend nieuwe advertentieteksten te testen voor jouw Google Ads campagne kan je testen wat het beste werkt. Vergelijk de conversie van de advertenties en probeer dit te optimaliseren, vergeet niet dat mensen klikken omdat ze interessant vinden wat in jouw advertenties te lezen staat!
4. Maak gebruik van een duidelijke strategie
Net zoals professionele sporters, is het belangrijk dat ook jij gebruik gaat maken van een strategie. Zelf maken we sinds kort vaak gebruik van de Hagakure structuur in Google Ads. Wil jij weten hoe jij deze structuur kan gebruiken voor jouw Google Ads campagnes? Lees het hier!
5. Vergeet niet om op je eigen merknaam te adverteren
Het wordt nog vaak vergeten, maar op je eigen merknaam adverteren is wat ons betreft een must! Het is goedkoop, en op deze manier kan je jouw merknaam nog meer in de verf zetten.
6. Maak gebruik van Google Ads extensions
Door middel van extensies binnen Google Ads kan je bijvoorbeeld een bepaalde promotie extra in de verf zetten. Heb je liever dat je potentiële klanten je zo vaak mogelijk opbellen? Voeg dan een call extensie toe aan je ads!
7. Focus je op geo targeting
Zet je advertenties locatie gericht in, op deze manier kan je bijvoorbeeld zelfs de locatie waarin je adverteert vernoemen in je locaties – hierdoor zal je CTR vermoedelijk ook weer toenemen. Tevens kan je zo bekijken in welke omgeving je meer geld wilt gaan inzetten en dus klanten veroveren, of net niet.
8. Link je Google Ads met Google Analytics
Meten is weten! Om conversies uit te kunnen meten is het belangrijk om je Google Ads te linken met Google Analytics. Lees hier hoe je Google Ads kan linken met Google Analytics: https://support.google.com/analytics/answer/1033961?hl=nl
Heb je vragen omtrent Google ads?
Neem contact met ons op voor een gratis strategie sessie!