E-mail marketing tips voor Black Friday & Cyber Monday

Door het verzenden van te veel E-mails, verandert je unsubcribe link vaak in een call-to-action knop. Niet helemaal de bedoeling. 

Maar er is een periode in het jaar waarin het verzenden van meerdere e-mails per dag, vaak gewoon kan: Black Friday en Cyber Monday.

Uit een recente studie blijkt dat 63% van de consumenten per e-mail aan BFCM-deals herinnerd wil worden.

Wacht even… Dat betekent niet dat wij als Email Marketing Agency, jou vertellen om tijdens deze periode 20 mails per dag te versturen….

Splits in plaats daarvan uw communicatie op: voor, tijdens en na Black Friday & Cyber Monday.

Voor:

Pre-promoot uw promotie. Gebruik een countdown om je promoties op te bouwen en om als eerste op te vallen voor de stortvloed aan BFCM-mails.

Tijdens:

Wacht niet tot Black Friday om uw deal te delen. Begin minstens een week eerder om de concurrentie letterlijk voor te zijn. (dit is niet altijd slim, bekijk ook de data van vorige jaren) Zorg ervoor dat u uw site popups en e-mail flows (zoals kortingsacties voor verlaten winkelwagens) hebt bijgewerkt om je promoties te aligneren. Zodra klanten aankopen doen, filtert u ze uit extra BFCM promotie- en retargetingcampagnes.

Na:

Maak van tevoren een plan voor content na de verkoop, zoals producttutorials of gidsen, om meer waarde te bieden nu we de feestdagen in december ingaan. Of benadruk de waarden van uw merk, bijvoorbeeld door een persoonlijke boodschap van uw oprichter te sturen of uw merkverhaal te delen.

E-mail is nog steeds het belangrijkste kanaal om iemand te overtuigen online te kopen – besteed dus tijd aan het opstellen van uw (e-mail)marketingplan om de verkoop te maximaliseren en het aantal unsubscribes van uw e-mail lijst te minimaliseren

Hulp nodig met E-mail marketing?

Neem contact met ons op voor een gratis strategie sessie! Samen tillen we je email marketing naar het volgende level.

Abonneer je op onze nieuwsbrief