fbpx

Hoe optimaliseer je slecht presterende Facebook Campagnes?

Heeft u hulp nodig bij het verbeteren van uw ondermaats presterende Facebook advertentiecampagnes?

Sweet. 🍭

Sommige eenvoudige zaken in het campagnebeheer kunnen de prestaties van uw campagnes aanzienlijk verbeteren en u meer conversies opleveren:

Wees moedig en bied hoger:

Met een laag bod kunt u mensen bereiken die gemakkelijker te bereiken zijn, maar die niet noodzakelijkerwijs de ROI bieden die u verwacht.

Gebruik een groter publiek bij het optimaliseren naar acties toe:

Het Facebook bied-algoritme identificeert mensen uit uw audience die het meest waarschijnlijk een bepaalde actie ondernemen – bv. een product kopen in uw webwinkel – via uw advertentie. Het algoritme heeft echter een enorme hoeveelheid impressies, klikken en conversies nodig om goed te kunnen werken. Gebruik een groter publiek en hogere biedingen om het probleem op te lossen.

Zorg ervoor dat u genoeg conversies hebt voor uw optimalisatie doel:

U moet ten minste 50 conversies per week krijgen voor Facebook om te kunnen optimaliseren voor een bepaald conversie-event. En meer is beter: 50-100+ is ideaal.

Test meer creatives en doelgroepen:

Om te weten te komen wat werkt binnen Facebook Ads, is het belangrijk op genoeg ad copy en creatives te gaan testen om zo tot een winnende combinatie tussen advertentieteksten en foto’s of video’s te komen.

 

Heeft u hier vragen over, of wilt u uw eigen Facebook ads verbeteren met bewezen en effectieve strategieën zoals deze? Neem dan contact op!

Doelgericht

Bij Add Value Agency zijn we doelgericht! Conversies door het dak laten gaan? We Love It!

Focus Op Groei

Voor ons geen vage metrics die er niet toe doen. We werken met een duidelijke North Star Metric die we samen met jouw bepalen. 

Meten = Weten

Zoals je uit deze blogpost waarschijnlijk wel geleerd hebt is dat we gaan voor meetbaar resultaat. Bij ons weet je hoeveel je investering opbrengt.