Hoe optimaliseer je slecht presterende Facebook Campagnes?

Heeft u hulp nodig bij het verbeteren van uw ondermaats presterende Facebook advertentiecampagnes?

Sweet.🍭

Sommige eenvoudige zaken in het campagnebeheer kunnen de prestaties van uw campagnes aanzienlijk verbeteren en u meer conversies opleveren:

 

Wees moedig en bied hoger

Met een laag bod kunt u mensen bereiken die gemakkelijker te bereiken zijn, maar die niet noodzakelijkerwijs de ROI bieden die u verwacht.

 

Gebruik een groter publiek bij het optimaliseren naar acties toe

Het Facebook bied-algoritme identificeert mensen uit uw audience die het meest waarschijnlijk een bepaalde actie ondernemen – bv. een product kopen in uw webwinkel – via uw advertentie. Het algoritme heeft echter een enorme hoeveelheid impressies, klikken en conversies nodig om goed te kunnen werken. Gebruik een groter publiek en hogere biedingen om het probleem op te lossen.

 

Zorg ervoor dat u genoeg conversies hebt voor uw optimalisatie doel

U moet ten minste 50 conversies per week krijgen voor Facebook om te kunnen optimaliseren voor een bepaald conversie-event. En meer is beter: 50-100+ is ideaal.

 

Test meer creatives en doelgroepen

Om te weten te komen wat werkt binnen Facebook Ads, is het belangrijk op genoeg ad copy en creatives te gaan testen om zo tot een winnende combinatie tussen advertentieteksten en foto’s of video’s te komen.

Marketing optimalisatie Scan