Facebook (en Instagram) advertenties zijn de ideale manier om potentiële klanten voor jouw zaak te bereiken. Je kan erg specifiek adverteren om zo de ideale doelgroep voor jouw zaak te bereiken. Zo is het mogelijk om verschillende soorten ads te gaan testen met een relatief laag budget, en op deze manier kan jij er zeer snel achter komen wat nu juist werkt voor je doelgroep, en wat niet werkt.
Facebook ads zijn relatief complex geworden, hierdoor schrikt het vaak af om er met te starten. Daarom schakelen veel ondernemers een marketing bureau in om dit gedeelte van hun zaak over te nemen. Een marketing bureau beschikt over de juiste skills, en dit zorgt er voor dat de resultaten vaak beter zullen zijn door dit uit te besteden.
Lees hier 3 redenen waarom Facebook ads uitbesteden een goed idee is.:
Onze aanpak voor Facebook advertenties:
We ontleden de huidige situatie en ontdekken de verbeterpunten. Indien er in het verleden al ads zijn opgezet voor je bedrijf, bekijken we wat er goed en minder goed ging. Historische data is voor ons zeer interessant om in de toekomst Facebook advertenties te runnen voor jouw bedrijf!
We bouwen een strategie die relevant is voor jouw bedrijf. Dit met een duidelijke budgettering.
Analytics instellen, campagnes opzetten, creatives & copy schrijven,… We get to work. We zetten het ad account op een gestructureerde manier op, en dit in alle transparantie zo dat er mogelijkheid is tot kennisoverdracht!
Je campagne wordt dagelijks geoptimaliseerd, om te kunnen bijsturen waar nodig. Dit kan bestaan uit nieuwe copy en creatives testen, minder goede campagnes uitschakelen, nieuwe doelgroepen testen,…
Vergis je niet, dit is nog niet de reporting! We wachten niet tot de reporting om de resultaten te bespreken. We like to move fast. Wij zijn er van overtuigd dat je Facebook ads zeer kort moet opvolgen om het beste resultaat te behalen.
We bespreken de resultaten. We hebben door middel van de korte feedback loops al een hele hoop insights kunnen delen, maar gaan tijdens de reporting diep in op het gehele marketing verhaal van jouw bedrijf. Dit is ook de ideale moment voor kennisoverdracht, of om nieuwe campagnes te bedenken samen met jou!
Twijfel je nog om Facebook ads op te zetten voor jouw bedrijf? Dan raden we aan om alvast een Facebook pixel te installeren op je site. Indien je in de toekomst er dan toch voor kiest om een marketing bureau in te schakelen voor jouw bedrijf, kan de data die inmiddels verzameld is dan goed van pas komen! Lees hier hoe je een Facebook pixel kan installeren!