Google Ads: Google Stopt met tCPA en tROAS als biedstrategie.

Op 23 februari ging er een bericht live op de ontwikkelaarsblog van Google. Voor het geval je het gemist hebt, Google trekt Target CPA en Target ROAS biedstrategieën in en legt in plaats daarvan een tCPA en tROAS drempel met respectievelijk Maximize Conversions en Maximize Conversions Value.

Wat gebeurt er?

Volgens Google betekent dit niet het einde van tCPA en tROAS bieden. Deze aanpak is ontworpen om adverteerders te helpen het risico van afnemende opbrengsten te verlagen, aangezien max. conversies en max. conversiewaarde agressiever worden in het sturen van inkomsten en het verlagen van CPA’s.

Voor:
Doel ROAS Maximaliseren Conversiewaarde
Optioneel: Doel ROAS drempel

Na:
Doel CPA maximaliseren Conversies
Optioneel: CPA-drempel doel

In het verleden heeft Maximize Conversions conversies gedreven zonder rekening te houden met CPA’s, wat resulteerde in CPA’s die veel hoger konden zijn dan het doel van een adverteerder. De nieuwe drempelwaarden zullen adverteerders (SEA) in staat stellen om dit te omzeilen, wat resulteert in winstgevende CPA’s en ROAS.

Wanneer gaat deze verandering in?

Vanaf april 2021 zullen sommige adverteerders Maximize Conversions- en Max Conversions Value-biedstrategieën gaan zien met de nieuwe CPA- en ROAS-drempelvelden. Google heeft niet aangegeven wanneer tROAS en tCPA met pensioen gaan, hoewel adverteerders in de komende paar maanden veranderingen aan de voorkant van Google Ads kunnen verwachten.

Wat betekent dit voor adverteerders?

Volgens Google zal de verandering in biedstrategieën niet leiden tot een verandering in het biedgedrag. Adverteerders hoeven geen ingrijpende veranderingen in CPA’s en ROAS te verwachten.

Moet je je voorbereiden op deze verandering?

Gezien wat Google tot nu toe heeft gedeeld, lijkt er geen noodzaak te zijn om iets te veranderen totdat de drempellimieten worden toegepast.

Adverteerders zouden kunnen gaan experimenteren met Max Conversions / Max Conversions Value-biedingen, maar houd er rekening mee dat het overschakelen hierop je CPA- en ROAS-doelstellingen negatief kan beïnvloeden, althans totdat Google de wijzigingen actief gaat uitrollen.

Aangezien Google niet heeft bekendgemaakt wanneer tCPA en tROAS zullen worden afgeschreven, moeten adverteerders een update verwachten voordat deze verandering live gaat.

Hulp nodig met Google Ads?

Neem contact met ons op voor een gratis strategie sessie!

Abonneer je op onze nieuwsbrief