Performance Max Campagnes: de Google advertenties van de toekomst

Google zit nooit stil en blijft optimalisaties uitbrengen voor Google Ads. Vorig jaar heeft Google een nieuw campagnetype geïntroduceerd: Performance Max. Meer weten over PMax? Lees dan ons artikel!

Wat is een Performance Max Campange? 

Performance Max-campagnes zijn de eerste volledig geautomatiseerde advertentiecampagnes in hun soort. In tegenstelling tot traditionele Google-ads,  automatiseert Google de targeting en delivery van Performance Max-campagnes op basis van de informatie die performance marketeers verstrekken. Adverteerders hoeven alleen een reeks advertentiecreaties aan te leveren (een oproep tot actie, aanvullende advertentietekst en relevante afbeeldingen of video’s) en Google zorgt voor de rest. Zo komen je ads (SEA) op het ‘beste’ Google-kanaal tegen de “beste” biedprijs. 

 

      • Je PMax advertenties zullen die getoond worden op Youtube, Display netwerk, Search, Discover, Gmail en Google Maps. 
      • Je PMax advertenties zijn een combinatie van Search-, Display-, Video- en Shopping advertenties. Deze combinatie zorgt voor nog betere en gepersonaliseerde advertenties. 

Wat zijn de voordelen? 

Focus op je doel 

Het belangrijkste voordeel is de doelgerichtheid van de PMax campagnes. Zo kan je conversies stimuleren voor de campagne. 

Hands off benadering 

Het opzetten en optimaliseren van een PMax campagne is zeer makkelijk. Zo hoef je geen creatives te ontwerpen. Je voorziet alle nodige middelen en Google doet alles voor jou. En het bespaart je ook nog eens tijd!

De efficiëntie 

Je kan alle kanalen combineren in één campagne.

Door deze hands off benadering en efficiëntie hoef je geen PPC specialist te zijn om een PMax campagne op te starten en te optimaliseren. Zo kan je je concentreren op jouw bedrijf terwijl jouw advertenties, conversies en het belangrijkste, een positieve ROI opleveren

Hulp nodig met Google Ads?

Neem contact met ons op voor een gratis strategie sessie!

Abonneer je op onze nieuwsbrief