Google zit nooit stil en blijft optimalisaties uitbrengen voor Google Ads. Vorig jaar heeft Google een nieuw campagnetype geïntroduceerd: Performance Max. Meer weten over PMax? Lees dan ons artikel!
Performance Max-campagnes zijn de eerste volledig geautomatiseerde advertentiecampagnes in hun soort. In tegenstelling tot traditionele Google-ads, automatiseert Google de targeting en delivery van Performance Max-campagnes op basis van de informatie die performance marketeers verstrekken. Adverteerders hoeven alleen een reeks advertentiecreaties aan te leveren (een oproep tot actie, aanvullende advertentietekst en relevante afbeeldingen of video’s) en Google zorgt voor de rest. Zo komen je ads op het ‘beste’ Google-kanaal tegen de “beste” biedprijs.
Wat zijn de voordelen?
Focus op je doel
Het belangrijkste voordeel is de doelgerichtheid van de PMax campagnes. Zo kan je conversies stimuleren voor de campagne.
Hands off benadering
Het opzetten en optimaliseren van een PMax campagne is zeer makkelijk. Zo hoef je geen creatives te ontwerpen. Je voorziet alle nodige middelen en Google doet alles voor jou. En het bespaart je ook nog eens tijd!
De efficiëntie
Je kan alle kanalen combineren in één campagne.
Door deze hands off benadering en efficiëntie hoef je geen PPC specialist te zijn om een PMax campagne op te starten en te optimaliseren. Zo kan je je concentreren op jouw bedrijf terwijl jouw advertenties, conversies en het belangrijkste, een positieve ROI opleveren