Laat je klant de ideale copy bepalen:
Vaak wordt de copy voor advertenties en landingspagina’s geschreven door een copywriter, na wat korte feedback gaat de campagne gewoon live.
Ook al heb je de beste copywriter ter wereld, je kwalitatieve leads en klanten zullen je bijna altijd de beste invalshoeken voor marketingcampagnes kunnen geven.
Hoe? Vraag het hen gewoon.
Probeer het probleem van je kwalitatieve leads en klanten altijd te documenteren, en bespreek dit met je marketing team. Zo kom je vaak tot invalshoeken of problemen die jouw product of dienst kunnen oplossen waar je zelf nog niet aan gedacht hebt.
Zie je een probleem / vraag meermaals terugkomen?
Verzamel de meestvoorkomende problemen en/of vragen en test ze in je volgende campagne.
Het gevolg hiervan?
– Een specifiekere boodschap in je advertenties die aansluit bij je doelgroep
– Specifiekere landingspagina’s
– Meer kennis over (het probleem van) je ideale klant
En nu? Testen maar. 🧪