Als je adverteert op Facebook, versta je hoe belangrijk het is om data op een juiste manier te tracken.
Het zorgt ervoor dat je Facebook Ads kan bijsturen, optimaliseren en schalen.
De privacy / GDPR wetgeving maken het helaas lastiger om al deze data op een correcte manier te vergaren. Daarom is het belangrijk dat marketeers en ondernemers in het algemeen zich aanpassen aan deze situatie.
Hoe kan je dit doen?
Door een Facebook conversion API in te stellen, kan je ervoor zorgen dat je de meest accurate data mogelijk nog steeds kan vergaren. Dit is zoals je wel weet zeer belangrijk voor een (online) bedrijf.
Lees hier de informatie van Facebook zelf over de Facebook Conversions API;
Wat is een Facebook conversion API en waarom heb je het nodig?
De kans is groot dat je de Facebook pixel kent, of al van gehoord hebt.
Facebook CAPI speelt een zeer grote rol in deze data tracking. Door de CAPI kan je:
-
-
- Een groot deel van de klant zijn data tracken
- Events op een correcte manier tracken (geen verloren data door ad-blockers, servers,…).
- Controleren wat je wilt delen en wanneer.
-
Met de nieuwe privacyregelgeving die in volle opmars is, wordt het lastiger om al deze data te gaan verzamelen.
Daarom willen we de server van je website direct linken tot Facebook. Dit zal ervoor zorgen dat je data intact blijft.
Lees hier hoe je dit handmatig kan opzetten!
1. Klik op ‘Events Manager’ op het dropdown menu.
2. Kies linksboven de juiste business waar je de Facebook conversion API voor wilt instellen.
3. Kies de juiste pixel bij ‘Data Sources’.
4. Selecteer de ‘Settings’ tab.
5. Scroll tot je de ‘Conversions API’ section tegenkomt.
6. Klik op ‘Choose a Partner’ onder de ‘Set up through a partner integration’.
7. Selecteer het platform waar jouw website in gemaakt is. Dit kan Shopify of WordPress zijn.
8. Volg de instructies van Facebook.
Zo, klaar! Nu kan je al je data op een future-proof manier tracken.
Happy Advertising!
Bonus tip
Als je gebruikt maakt van WordPress, kan jij ook de Pixel Your Site plugin installeren om de Facebook Conversions API in te stellen.
Heb je vragen hieromtrent?
Of besteed je dit liever uit aan specialisten?