Hoe zorg je voor meer conversie op je landingspagina?

Eindelijk! Je landingspagina is af, je ads zijn net een dag live… Maar de conversies blijven uit. De kans is groot dat je dit probleem herkent, als growth marketing agency bieden we dit als oplossing voor onze klanten, we zien het dus vaak bij onze klanten. Goed nieuws! In dit artikel hebben we een manier opgelijst om de conversie op je landingspagina te verbeteren!

Ready, set, go!🏎

Maak je value proposition beter

Waarom zou iemand interesse hebben in jouw product of dienst?

  1. Wat zou het (slechte) alternatief zijn als de bezoekers van je landingspagina je product niet kunnen gebruiken?
  2. Wat zorgt ervoor dat jouw product beter is dan het (slechte) alternatief?
  3. Transformeer de laatste stap in een actie – Daar heb je jouw value propositie! 🙌

 

Voorbeeld van Airbnb:

Slecht alternatief: Een hotelkamer huren waardoor je geen huiselijk gevoel hebt en geen echte cultuur kan meepikken.

Alternatief van Airbnb: Verblijf in een lokale woning en beleef de cultuur in een huiselijke sfeer.

Actie voorbeeld: Beleef nieuwe steden zoals een echte local!

Voeg een hook toe

Een hook kan een claim zijn van iets wat jouw product doet. Voorbeeld Teamleader

teamleader

Een andere optie kan zijn, het weerleggen van een objectie die je doelgroep vaak heeft.

Voorbeeld voor Airbnb: 

Vorige voorbeeld: Beleef nieuwe steden zoals een echte local

Objectie: Dit is alleen maar mogelijk als je langdurig huurt.

Nieuwe hook: Beleef nieuwe steden zoals een echte local. Geen minimaal verblijf!

Spreek met je value propositie de juiste doelgroep aan

    1. Maak een lijst van je top 2-3 customer personas.
    2. Herschrijf je headers zo dat je de doelgroep in hun taal aanspreekt.
    3. Kies de header die het beste werkt voor jouw audience, maak indien mogelijk een landingspagina per persona!

 

Voorbeeld voor Teamleader:

Customer persona: Marketing agency eigenaar.

Verkoop, factureer en organiseer je marketingprojecten op één plek.

teamleader marketing agency eigenaar

Customer persona: Freelance graphic designer

Krijg meer tijd terug om te designen, en factureer nog vlotter!

teamleader graphic designer

Voeg een call to action toe die aansluit op je header copy

 

Voorbeeld voor Airbnb:

Vind een vakantiewoning!

 

Voorbeeld voor teamleader

Customer persona: Freelance graphic designer.

CTA teamleader

Vond je deze content interessant? Volg ons dan op LinkedIn voor wekelijkse content!

Over Add Value

Onze experimentele aanpak zorgt ervoor dat we op een korte tijd een hele hoop strategieën kunnen testen, met als resultaat verrassende insights die jouw business verder kunnen brengen.

      • Growth Marketing Experts
      • Focus op kwaliteit, niet kwantiteit
      • Team van jonge, gemotiveerde mensen

Marketing optimalisatie Scan