fbpx

Hoe zorg je voor meer conversie op je landingspagina?

Eindelijk! Je landingspagina is af, je ads zijn net een dag live… Maar de conversies blijven uit. De kans is groot dat je dit probleem herkent, als growth marketing agency bieden we dit als oplossing voor onze klanten, we zien het dus vaak bij onze klanten. Goed nieuws! In dit artikel hebben we een manier opgelijst om de conversie op je landingspagina te verbeteren!
Ready, set, go! 🏎️

Maak je value proposition beter.

 

Waarom zou iemand interesse hebben in jouw product of dienst?

 

  1. Wat zou het (slechte) alternatief zijn als de bezoekers van je landingspagina je product niet kunnen gebruiken?
  2. Wat zorgt ervoor dat jouw product beter is dan het (slechte) alternatief?
  3. Transformeer de laatste stap in een actie – Daar heb je jouw value propositie! 🙌

 

Een voorbeeld van Airbnb:

Slecht alternatief: Een hotelkamer huren waardoor je geen huiselijk gevoel hebt en geen echte cultuur kan meepikken.

Alternatief van Airbnb: Verblijf in een lokale woning, en beleef de cultuur in een huiselijke sfeer.

Actie voorbeeld: Beleef nieuwe steden zoals een echte local!

Voeg een hook toe

 

Een hook kan een claim zijn van iets wat jouw product doet. Voorbeeld Teamleader

teamleader.be

Een andere optie kan zijn, het weerleggen van een objectie die je doelgroep vaak heeft.

Voorbeeld voor Airbnb: 

Vorige voorbeeld: Beleef nieuwe steden zoals een echte local

Objectie: Dit is alleen maar mogelijk als je langdurig huurt.

Nieuwe hook: Beleef nieuwe steden zoals een echte local. Geen minimaal verblijf!

Spreek met je value propositie de juiste doelgroep aan

  1. Maak een lijst van je top 2-3 customer personas.
  2. Herschrijf je headers zo dat je de doelgroep in hun taal aanspreekt.
  3. Kies de header die het beste werkt voor jouw audience, maak indien mogelijk een landingspagina per persona!

 

Voorbeeld voor Teamleader:

Customer persona: Marketing agency eigenaar.

Verkoop, factureer en organiseer je marketingprojecten op één plek.

voorbeeld headline landingspagina marketing

Customer persona: Freelance graphic designer

Krijg meer tijd terug om te designen, en factureer nog vlotter!

voorbeeld value proposition freelancer

Voeg een call to action toe die aansluit op je header copy.

Voorbeeld CTA Airbnb: Vind een vakantiewoning!

 

Voorbeeld teamleader – customer persona: Freelance graphic designer.

voorbeeld call to action

Vond je deze content interessant? Volg ons dan op LinkedIn voor wekelijkse content!

Over Add Value

Onze experimentele aanpak zorgt ervoor dat we op een korte tijd een hele hoop strategieën kunnen testen, met als resultaat verrassende insights die jouw business verder kunnen brengen.

Growth Marketing tools voor 2022

Doelgericht

Bij Add Value Agency zijn we doelgericht! Conversies door het dak laten gaan? We Love It!

Focus Op Groei

Voor ons geen vage metrics die er niet toe doen. We werken met een duidelijke North Star Metric die we samen met jouw bepalen. 

Meten = Weten

Zoals je uit deze blogpost waarschijnlijk wel geleerd hebt is dat we gaan voor meetbaar resultaat. Bij ons weet je hoeveel je investering opbrengt.