Wat heeft een bedrijf nodig om succesvol te zijn met betalende campagnes?

Om eerlijk te zijn, de meeste bedrijven zijn niet in staat om op een winstgevende manier betalende gebruikers te werven via advertentienetwerken zoals Facebook Ads, Instagram Ads en Google Ads (SEA). Als ze dat wel zouden doen, zouden meer bedrijven succesvol zijn – gezien hoe makkelijk advertenties schaalbaar zijn. (niet in elk geval, uiteraard)

Als ze dan een van deze betaalde kanalen op een redelijke schaal rendabel krijgen, wordt het voor het bedrijf “the holy grail”.

Dit is de reden waarom we onze klanten aanmoedigen ook te investeren in conversieoptimalisatie alvorens zwaar te investeren in betaalde kanalen. Op deze manier verhoog je de ROI van je betalende campagnes. Uiteraard blijft de kwaliteit van het verkeer en de opvolging van je leads uit zeer belangrijk!

Er zijn drie zaken die het moeilijk maken om paid channels rendabel te krijgen:

Winstmarge

Hoeveel winst je verdient per verkoop is van cruciaal belang om betaalde campagnes te laten werken. Als je een product of dienst verkoopt met een zeer kleine winstmarge, zal je CPA (cost per acquisition) zeer laag moeten zijn. Uiteraard moet je hier ook gaan kijken naar de lifetime-value van een klant.  

Foute focus

Het is vaak een natuurlijke reflex van bedrijven om te gaan focus op foute metrics. Vaak merken we dat er gefocust wordt op het aantal leads, kosten per klik, kost per lead, … Niet meteen de beste metrics als je het ons vraagt. Deze metrics zeggen namelijk niets over de kwaliteit van de leads, en de eventuele ROI. Zo is het veel interessanter om iets meer te gaan betalen voor een kwalitatieve leads, dan veel minder voor bijvoorbeeld drie niet-kwalitatieve leads.

Slechte opvolging van leads

Bij het genereren van leads, hoort ook opvolging. Wij adviseren altijd om gebruik te maken van een CRM waardoor je de opvolging van leads op een gestructureerde manier kan doen. Hubspot is hier een goed voorbeeld van.

Over Add Value

Onze experimentele aanpak zorgt ervoor dat we op een korte tijd een hele hoop strategieën kunnen testen, met als resultaat verrassende insights die jouw business verder kunnen brengen.

      • Growth Marketing Experten
      • Focus op kwaliteit, niet kwantiteit
      • Team van jonge, gemotiveerde mensen

Marketing optimalisatie Scan