Effectief resultaat uit META leadgeneratie campagnes voor Stad Hasselt’s renovatiebegeleiding

In onze samenwerking met Stad Hasselt hebben we kwaliteitsvolle leads gegenereerd en effectieve renovaties gerealiseerd, resulterend in een tevreden klant en mond-tot-mondreclame.

Logo Hasselt

Leadgeneratie voor Stad Hasselt’s duurzame renovatieprojecten

In het streven naar een groenere en duurzame toekomst heeft de stad Hasselt zich een doel gesteld om de inwoners te ondersteunen bij duurzame renovatieprojecten. Dit initiatief omvat niet alleen het creëren van een milieuvriendelijkere omgeving, maar ook het verbeteren van de levenskwaliteit van de inwoners. 

Het doel van de campagnes was om de bewoners van Hasselt te informeren en te activeren om hun woningen energiezuinig en duurzaam te renoveren.

41

Kwalitatieve leads

€13,91

Gemiddelde CPL

30%

Conversiepercentage

Fase 1: Opzet campagnes voor META

Voor het promoten van de renovatiebegeleiding van Stad Hasselt zijn we aan de slag gegaan met het opzetten van campagnes voor META. Voor de opzet hebben van deze campagnes hebben we eerst gekeken naar de behoefte en kenmerken van de doelgroep van Stad Hasselt. Door dit te doen konden we de juiste campagnes ontwikkelen die de aandacht zouden pakken van potentiële leads. Alvorens deze campagnes live gingen, hebben we al onze input bij de klant gevalideerd. Dit omvatte copy, visuals, doelgroepen, input voor budgetten en looptijd van de campagnes. We hechten heel veel waarde aan transparante communicatie en hebben daarom alles zorgvuldig met de klant besproken om ervoor te zorgen dat onze samenwerking vlot verliep. 

Gepaard met onze digitale campagnes zijn er ook offline marketingactiviteiten uitgevoerd. Er werden flyers uitgedeeld en infomomenten ingepland waar bewoners van de stad Hasselt terecht konden met vragen over de renovatiebegeleiding.

 

Fase 2: Continue verbetering van de advertenties voor optimale resultaten

Per kwartaal evalueerden we de resultaten van de campagnes in een meeting met de klant. Onze aanpak bestond uit het uitvoeren van A/B-tests met verschillende copyvarianten, visuals en doelgroepen. Na elke evaluatieperiode werd er nieuw materiaal opgemaakt, waardoor de advertenties steeds vernieuwend bleven. Door voortdurend onze advertenties aan te passen en te optimaliseren zorgden we ervoor dat onze advertenties altijd relevant bleven en zo betere resultaten behaalden. 

Add Value growth marketing agency

BENIEUWD WAT WE VOOR JOU KUNNEN DOEN?

Wil jij ook hoogwaardige leads genereren en de digitale groei van je bedrijf stimuleren? Ontdek hoe wij jouw bedrijf kunnen helpen en bekijk onze services.

Ontdek hier meer van onze cases.