(Bron)
“In februari 2021 is Google Ads begonnen het gedrag van modifiers voor breed zoeken (BMM) te integreren in zoeken op woordgroep. Vanaf juli 2021 hebben zowel zoekwoorden met modifiers voor breed zoeken als zoekwoorden met modifiers voor breed zoeken voor alle talen hetzelfde geüpdatete gedrag voor zoeken op woordgroep. Ook worden advertenties weergegeven voor zoekopdrachten die de betekenis van uw zoekwoord omvatten.
Vanaf april 2021 is het geüpdatete gedrag voor zoeken op woordgroep beschikbaar in de volgende talen: Engels, Duits, Spaans, Frans, Italiaans, Nederlands, Portugees en Russisch.
Vanaf juni wordt het geüpdatete gedrag voor zoeken op woordgroep geïmplementeerd in alle talen. Dat proces wordt afgerond in juli 2021.”
Lees het volledige artikel hier: https://support.google.com/google-ads/answer/10286719?hl=nl
Lang verhaal kort: je zal geen broad match modifiers meer kunnen toevoegen, in de plaats daarvan zal je nog wel Phrase Match types kunnen toevoegen, maar deze zullen breder targeten.
Voordat je naar je laptop rent (als je dit op je telefoon leest), lees eerst even verder.
Begin niet meteen te panikeren.
Google geeft aan dat u niet direct stappen hoeft te ondernemen. Vanaf april zal Google het eenvoudig maken om BMM om te zetten naar zoekwoordgroepen. (dit is ondertussen dus al het geval). Omdat de update zowel Phrase Match als BMM beïnvloedt, zal dit volgens Google voornamelijk verkeer verschuiven van het ene zoekwoordtype naar het andere.
Wel zul je brede zoekwoorden voortaan als ‘zoekwoordgroep’ moeten toevoegen in je campagnes en niet meer dan BMM. Praktisch gezien betekent dit dat u zoekwoordgroepen zult moeten markeren met aanhalingstekens wanneer u ze toevoegt aan uw campagne.
Wat kan ik nog meer doen om me voor te bereiden?