SEA Hacks

Google Ads targeting: Hoe bereik je de juiste doelgroep?

Ken je dat gevoel wanneer je een Google Ads campagne lanceert met de juiste boodschap en zoekwoorden, maar niemand reageert op jouw advertenties? Misschien zijn de impressies niet slecht. Maar de click-through rate (CTR), conversieratio en return on ad spend (ROAS)...

Hoe verhoog je de ROAS van de Google ads campagnes?

Het verhogen van de return on ad spend (ROAS) van je Google Ads campagnes is een belangrijk doel voor elke marketeer. Het betekent dat je meer inkomsten genereert voor elke euro die je in je campagne investeert, wat kan leiden tot een hogere winstgevendheid en grotere...

Performance Max Campagnes: de Google advertenties van de toekomst

Google zit nooit stil en blijft optimalisaties uitbrengen voor Google Ads. Vorig jaar heeft Google een nieuw campagnetype geïntroduceerd: Performance Max. Meer weten over PMax? Lees dan ons artikel!Wat is een Performance Max Campange?  Performance Max-campagnes zijn...

Google Ads Keyword Match Types – Segmenteren of Consolideren?

Consolideren of segmenteren in Google Ads, dat is de vraag.  In de huidige digitale wereld blijven we evolueren naar meer automatisering en smart bidding.  Om het meeste uit deze strategieën te halen, is het het beste om keyword match types te segmenteren per...

Google Ads: Google Stopt met tCPA en tROAS als biedstrategie.

Op 23 februari ging er een bericht live op de ontwikkelaarsblog van Google. Voor het geval je het gemist hebt, Google trekt Target CPA en Target ROAS biedstrategieën in en legt in plaats daarvan een tCPA en tROAS drempel met respectievelijk Maximize Conversions en...

Voordelen van de Hagakure-methode in Google Ads

De Hagakure account structuur in Google Ads (SEA) maakt het mogelijk om een meer efficiënte account structuur te bereiken. Het vergemakkelijkt rapportage en data interpretatie doordat de hagakure-methode de complexiteit van Google Ads accounts vermindert.  De...

8 tips om jouw Google Ads campagnes te optimaliseren

Heb je een Google Ads campagne lopen maar weet je niet hoe je jouw campagne het best kan optimaliseren? Geen probleem, wij, als Google Ads Agency, schreven voor jou 8 tips uit die jij vandaag nog kan toepassen op jouw Google Ads campagnes. 1. Kijk na of je geen...

De Hagakure structuur voor Google Ads campagnes

De afgelopen jaren zijn de accountstructuren van Google Ads steeds complexer geworden. Het doel was om de vraag van de gebruiker zo goed mogelijk te matchen, wat vaak leidde tot enorme (maar effectieve) campagnes in de vorm van SKAG’s (Single Keyword Ad Groups). Net...

Hoe sluit je betalingsproviders uit in Google Analytics?

Waarom betalingsproviders uitsluiten in Google Analytics? Je kent het wel… Je hebt een webshop en wil graag te weten komen waar je sales nu vandaan komen. Wanneer je in Google Analytics kijkt zie je bij het de verwijzende URL plots een vreemde URL staan van een...

Waarom is het belangrijk om te adverteren op Google Ads?

Wanneer u beslist hoe u uw bedrijf op de markt wilt brengen en uw online aanwezigheid wilt laten groeien, zijn er nu zoveel verschillende vormen van digitale marketing: content marketing, social media marketing, e-mailmarketing,… Het aanbod is zeer uitgebreid, en kan...