Waarom is het belangrijk om te adverteren op Google Ads?

Wanneer u beslist hoe u uw bedrijf op de markt wilt brengen en uw online aanwezigheid wilt laten groeien, zijn er nu zoveel verschillende vormen van digitale marketing: content marketing, social media marketing, e-mailmarketing,… Het aanbod is zeer uitgebreid, en kan als startende ondernemer vaak beangstigend overkomen.

Er zijn zelfs verschillende soorten PPC-advertenties (we zijn ook een Facebook ads agency en een Instagram ads agency) Maar wat Google Ads onderscheidt van dit alles is dat we bij dit marketingkanaal echt inspelen op de zoekende intentie van een potentiële klant.

 

Google Ads, ook wel SEA (search engine advertising) genoemd, is een een ideaal marketing kanaal op potentiële klanten op je site te krijgen en natuurlijk ook te doen converteren. Via Google Ads gaan we adverteren op zoekwoorden die ingegeven worden binnen Google. Wanneer iemand naar de diensten zoekt die u als bedrijf aanbiedt, is het dus mogelijk om op deze zoekwoorden te gaan adverteren. Op deze manier krijgt u deze personen dan op uw site, en worden ze een potentiële lead. Het is natuurlijk ook belangrijk om een goede site of landingspagina te hebben, anders is de kans klein dat de bezoekers van uw website overgaan tot conversie (een conversie kan zijn: een contactformulier invullen, een e-book downloaden, een aankoop doen op jouw webshop,…)

 

Elke dag wordt er door miljoenen mensen gezocht op Google, waaronder natuurlijk ook potentiële klanten voor uw bedrijf! Stel dat je een bedrijf hebt dat pizza’s levert, in Antwerpen. Dan zou het een goed idee zijn om in, en rond Antwerpen te adverteren op keywords zoals: ‘pizza bestellen Antwerpen’ of ‘pizza restaurant met levering aan huis Antwerpen’. We spelen in op de koopbehoefte met deze keywords omdat we ons focussen op ‘bestellen’ en ‘levering’. Op deze manier verspillen we geen geld aan mensen die bijvoorbeeld zoeken naar ‘respect om pizza te maken’. Deze mensen hebben namelijk geen interesse op een pizza te bestellen bij jouw bedrijf. Wij raden dan ook aan om niet-relevante keywords uit te sluiten in uw Google Ads account.

 

Kortom: Google Ads (vroeger Adwords) kan een zeer interessant kanaal zijn om voor jouw bedrijf in te zetten. Wenst u meer informatie omtrent deze dienst van ons? Twijfel dan niet om contact op te nemen. Als Google Ads Agency helpen we je graag verder. Het is tevens ook mogelijk om een gratis audit aan te vragen van een bestaand Google Ads account!

Abonneer je op onze nieuwsbrief