De Hagakure-methode stelt voor de structuur van het account te vereenvoudigen om de hoeveelheid gegevens op campagneniveau te maximaliseren. Op die manier bestaat elke campagne uit grote groepen advertenties die voldoende gegevens kunnen verzamelen om het machine learning-algoritme van Google Ads te voeden.
Concreet is het door Google aangegeven minimum aantal 3.000 wekelijkse impressies per advertentiegroep. Om dit volume te bereiken en om te kunnen profiteren van smart bidding, raadt Google drie stappen aan:
1. Structureer het account en neem de bestemmings-URL’s als referentie in plaats van de zoekwoorden.
2. Geef prioriteit aan match types zoals broad of broad modified, om meer volume aan te trekken in tegenstelling tot anderen (exact match) die beperkend zijn.
3. Gebruik de DSA om de zoekopdrachten op te vangen die je hypothetisch niet dekt met de rest van de advertenties. U kunt een groep DSA-advertenties opzetten voor elk type product of één voor alle producten.
Lees hier wat de voordelen zijn van de Hagakure-methode voor Google Ads.