YouTube-advertenties voor bedrijven

Als paid social agency maken we graag gebruik van Youtube Advertenties. Ben je aan het onderzoeken of Youtube een interessant kanaal kan zijn voor jouw bedrijf? Lees dan deze blogpost!

YouTube-advertenties gebruiken om je bedrijf te laten groeien!

Youtube-kijkers kijken gemiddeld 5 miljard video’s per dag. 

Van het ontdekken van nieuwe muziek tot het aanleren van een nieuwe vaardigheid of het bijspijkeren van je algemene kennis, Youtube heeft voor zowat alles wel een kanaal of een selectie van video’s. 

Youtube is een van de beste platforms voor e-commerce marketing experts om hun budget in te zetten om de omzet te verhogen en te groeien. Begrijp ons niet verkeerd! We gaan u niet vertellen dat u al uw marketing budget moet gaan inzetten op Youtube ads, maar het is wel een ideaal kanaal om te verwerken in de marketingstrategie van jouw bedrijf!

Voor startups en e-commerce merken van alle maten, is Youtube is een goed platform om te beginnen met reclame voor uw merk, product of seizoensgebonden aanbieding.

Alles wat je nodig hebt om te beginnen met het maken van uw Youtube Ads campagne is een Google Ads Account, sterke video creatives, en een testbudget. Tip: zorg ervoor dat je Google Analytics goed ingesteld is op je website en/of webshop!

Door middel van strategische testen kunt u beginnen om te verkennen wie uw publiek is op Youtube, wat creatieve advertenties resoneren het beste met kijkers, en hoe uw merk kan groeien. 

Youtube e-commerce reclame geeft u de mogelijkheid om te schalen als je winnende doelgroepen en advertenties.

Het bouwen van uw Youtube publiek 

De beste manier waarop we hebben gevonden om winstgevende publiek gebouw voor uw e-commerce Youtube advertenties is door te leunen op Youtube’s (Google) algoritme om u te helpen door het selectieproces. 

Een manier waarop mensen de neiging hebben om na te denken over doelgroepen in YouTube-reclame is door de lens van individuele kanalen of specifieke video’s. Hoewel dit in sommige omstandigheden kan werken, is de efficiëntere aanpak voor e-commerce Youtube doelgroep opbouw het selecteren van specifieke onderwerpen, aangepaste zoekintentie doelgroepen, of in-market doelgroepen die aansluiten bij uw product of merk. 

Youtube doelgroep targeting

Deze types van targeting opties zullen uw advertenties tonen aan een veel grotere set van kijkers dan individuele kanaal targeting zal doen. Op basis van je bevindingen, kun je je selectie verkleinen per kanaal nadat je een paar winnende doelgroepen hebt gevonden. 

Verschillende soorten Youtube advertenties voor elke fase van de funnel.

Als het gaat om het ontwikkelen van je e Commerce YouTube Ads Funnel, is het belangrijk om te begrijpen hoe elk advertentietype binnen Youtube werkt en waar je de beste resultaten kunt vinden in elke fase van de trechter met die advertenties. 

Top Of Funnel/MOFU: 

Voor de top van de trechter prospectie, raden wij het gebruik van Trueview Instream en Bumper advertenties voor hun kosteneffectiviteit. Voor sommige merken kunnen Pre-Roll advertenties echter ook een slimme keuze zijn.

Hier is het verschil tussen de drie Youtube advertentie types:

Trueview Instream

In-stream advertenties spelen af voor of tijdens een andere video van een YouTube partner. Kijkers zien vijf seconden van je video en hebben dan de keuze om verder te kijken of de video over te slaan. Je betaalt wanneer een kijker ten minste 30 seconden of tot het einde van de video kijkt (afhankelijk van welke korter is) of op een kaart of andere elementen van je in-stream creative klikt.

Bumper

Deze advertenties zijn slechts zes seconden elk en spelen af vóór een video.  Hoewel ze niet geweldig zijn om het volledige verhaal van je merk te vertellen, werken ze geweldig voor retargeting om mensen te herinneren aan je product of hen een aanbieding te doen om hen te verleiden terug te keren naar hun verlaten winkelwagen of de productpagina.

Pre-Roll

Sommige in-stream advertenties zijn niet-skippable en kunnen voor of na de hoofd video afspelen. Deze worden Preroll-advertenties genoemd, en ze kunnen 15 tot 20 seconden duren.

Voor zowel Trueview Instream en Bumper voor effectieve Youtube Advertising, zal uw video creatief methodisch moeten worden ontworpen om uw product snel binnen de eerste 5 seconden te laten zien en uit te leggen, en vervolgens secundaire voordelen, sociaal bewijs, en / of media getuigenissen voor de rest van de looptijd te presenteren.

Met deze Top of the Funnel-campagnes ben je niet op zoek naar directe kliks naar je website (of als je dat wel bent, pas je strategie aan). In deze fase wilt u liever dat uw merk een goede indruk achterlaat bij de kijker en hen later aanzet tot het zoeken naar uw merk of product.

Middle Of Funnel / MOFU

In het midden van uw Youtube Funnel, zult u kijkers en website bezoekers willen retargeten die specifieke acties ondernemen die hen onderscheiden van niet-gekwalificeerde leads. 

Wij raden aan om Trueview Instream en Bumper opnieuw te testen in het midden van de trechter, evenals een andere: Trueview Video Discovery.

Trueview Video Ontdekken: Video discovery-advertenties verschijnen in de rechterkolom met andere YouTube-video’s, in YouTube-zoekpagina’s of op websites in het Google Display Network die overeenkomen met uw doelgroep. Je betaalt wanneer een kijker klikt om je video te bekijken.

Video Discovery kan je echt helpen om leads te kwalificeren omdat het meer werkt als een display-advertentie en vereist dat de leider uit zijn dak gaat om de video te bekijken. Je hebt een pakkende of relatable titel nodig om deze advertentie het beste te laten werken. 

 

Bottom Of Funnel – BOFU

Aan de onderkant van de trechter, raden wij het testen van de bovenstaande types van advertenties. Daarnaast, een type om ook te proberen worden genoemd Midroll video-advertenties:

Midroll video ads: Er zijn ook non-skippable advertenties die verschijnen in het midden van een YouTube-video die 10 minuten of langer is.

Ze kunnen helpen om klanten die schijnbaar zijn afgevallen weer op te pikken en ze aan je merk te herinneren. Een sterke creatieve aanbieding zal het meest waarschijnlijk werken in deze advertentie spot. 

Hulp nodig met Youtube Ads?

Neem contact met ons op voor een gratis strategie sessie!

Abonneer je op onze nieuwsbrief