Adverteren op LinkedIn

LinkedIn Ads marketing bureau:

De meeste bedrijven hebben zich gerealiseerd dat sociale media, als het goed wordt uitgevoerd, een krachtige tool zou kunnen zijn om de verkoop te stimuleren. Het probleem is dat bedrijven vaak geen echt idee hebben hoe ze betaalde social media campagnes kunnen gebruiken op een manier die resultaat gaan opleveren.

 

Met onze LinkedIn-marketingdiensten kunnen we sociale media integreren met de rest van uw B2B-marketing-inspanningen om u te helpen uw verkoop te stimuleren en zeer gerichte leads te genereren. We helpen u met de juiste boodschap op LinkedIn naar buiten te brengen, daar gaat het vaak mis wanneer zaakvoerders zelf LinkedIn ads opzetten.

 

LinkedIn blinkt uit als een B2B-netwerktool, die bewustzijn creëert bij hoogwaardige prospects met de grootste kans om klant te worden. Met onze hulp kunt u het volledige potentieel van LinkedIn benutten door zich te richten op beslissingsnemers op basis van hun specifieke sector, de grootte van hun bedrijf of hun interesse in gespecialiseerde onderwerpen. We ontwikkelen strategieën die u in staat stellen om deze prospects op een meer natuurlijke manier te vinden en met hen in contact te komen.

 

Onze strategie bestaat zeker niet enkel en alleen uit LinkedIn advertenties, maar we merken dat we via LinkedIn de meest hoogwaardige leads kunnen vergaren in het B2B segment.

Waarom Linkedin ads?

 Gebruik LinkedIn Paid Advertising en de kracht van 575+ miljoen actieve zakelijke gebruikers voor uw onderneming.

Geen enkel ander betaald sociale-reclame platform geeft bedrijven de mogelijkheid om zich te richten op een professioneel publiek dan LinkedIn advertenties.

 Ons team van meertalige LinkedIn Advertising-specialisten staat klaar om u te helpen bij het opzetten van uw account en het beheren van uw LinkedIn-reclamecampagnes.

Haal het maximale uit uw LinkedIn-budget met onze professionele internationale LinkedIn-marketingdiensten. Om potentiële klanten voor uw bedrijf te gaan vergaren maken we gebruik van een funnel. Deze funnel gebruiken we om potentiële klanten van een eerste online contact met uw bedrijf naar een vaste klant te leiden. 

wat zijn de voordelen van LinkedIn ads?

Wat zijn de voordelen van LinkedIn Ads?

 

Bereik een professioneler (B2B) publiek:

Ten eerste: misschien wel het meest bekendgemaakte verschil tussen LinkedIn en andere sociale netwerken is het publiek. Gebruikers op het netwerk zijn (vaak) ouder, hoger opgeleid en hebben een hoger inkomen dan op bijna alle andere platforms. Bundel al deze demografische informatie, en je kijkt naar een zakenman of -vrouw van begin 30 die is afgestudeerd aan de universiteit en meer dan 75.000 euro per jaar verdient.

 

Die demografische targeting opties zijn niet relevant als u tieners of mensen met een lager inkomen wilt bereiken. Maar als uw belangrijkste doelgroep bestaat uit opgeleide professionals met ten minste enige werkervaring, dan is LinkedIn meestal uw beste kans. Begrijp ons niet verkeerd, deze doelgroep is ook actief op andere kanalen zoals Facebook, Instagram, Twitter en zelfs Tiktok!

 

Vernauw uw doelgroep door middel van sectorspecifieke targeting opties:

 

Zoals vermeld in de inleiding, hangt het succes van reclame op sociale media grotendeels af van hoe u ervoor kunt zorgen dat uw boodschap het meest relevante publiek bereikt. Het analyseren van kansen op het kanaal dat u kiest, is absoluut noodzakelijk. Facebook, bijvoorbeeld, is trots op zijn interesse en op gedrag gebaseerde targeting mogelijkheden. 

 

Naast de standaard demografische informatie, stelt LinkedIn u in staat om uw advertenties te targeten op basis van variabelen zoals:

 

    • Functieomschrijving
    • Functie
    • Anciënniteit
    • Bedrijfsnaam
    • Bedrijfsgrootte
    • Industrie
    • Vaardigheid

 

Dankzij deze targeting-mogelijkheden is LinkedIn vooral geschikt voor merken die zich richten op zakelijke klanten (B2B marketing). Maar zelfs op B2C gebaseerde producten en diensten die zich richten op specifieke sectoren, kunnen profiteren van de mogelijkheden die LinkedIn’s advertising targeting biedt.

Maak gebruik van unieke advertentie type:

Als u al adverteert op sociale media, zult u waarschijnlijk bekend zijn met de meest voorkomende advertentietypen. Net als zijn concurrenten biedt LinkedIn marketeers de mogelijkheid om gebruik te maken van gesponsorde berichten en sidebar advertenties om zo exposure, clicks en conversies te genereren. De mogelijkheden houden echter niet op.

Het netwerk biedt bijvoorbeeld ook gesponsorde InMail aan, dat geïntegreerd is in het interne berichten platform van LinkedIn. Deze e-mail achtige berichten hebben bewezen zeer succesvol te zijn, met open- en doorklikratio’s die hoger zijn dan die van gewone e-mails. Een andere, maar zeer handige mogelijkheid is lead-advertenties, waarmee u conversies kunt genereren zonder dat u uw publiek eerst naar uw website hoeft te leiden. Deze optie is uiteraard ook beschikbaar binnen de Facebook Business manager.

Hoe gebruiken wij LinkedIn Advertising als marketing agency?

LinkedIn-advertentiestrategie:

U zult geen resultaten zien van uw social media campagne als u niet beschikt over een goed doordacht plan. Wij evalueren het huidige social media landschap en het inhoudelijke aanbod voor uw vakgebied en bepalen vervolgens waar er mogelijkheden zijn. Vervolgens bepalen we samen met u welke doelgroep we ons moeten richten op het gebruik van LinkedIn en maken we een strategie die gericht is op de ideale doelgroep van jouw bedrijf.

 

LinkedIn Retargeting:

LinkedIn Retargeting geeft uw bedrijf de mogelijkheid om zich opnieuw te engageren met uw publiek en zich te richten op de bezoekers van uw website met gedetailleerde ads. Het LinkedIn Advertising Platform biedt verschillende methoden die uw bedrijf kan gebruiken om potentiële klanten te benaderen met precieze advertenties die worden omgezet in leads of sales.

 

Rapportage van LinkedIn-advertenties:

LinkedIn Ad Reporting: Gegevens en inzichten zijn belangrijk om uw LinkedIn-reclamecampagnes bij te houden. Houd uw dagelijkse uitgaven, conversies en engagement bij met interactieve dashboards en neem beslissingen die een impact hebben op uw bedrijf. Plan komende campagnes op basis van data en gebruik de beschikbare insights in uw voordeel!

Wat zijn de nadelen van LinkedIn ads?

Ondanks alles wat het biedt aan digitale marketeers, zijn er enkele nadelen aan het adverteren op LinkedIn. Overweeg deze zorgvuldig voordat u zich toelegt op het adverteren op het platform.

 

Minimale budgetten:

De meeste LinkedIn Ads-campagnes vereisen een minimaal dagelijks budget. €10 euro per dag om precies te zijn, dit kan veel zijn voor bedrijven met beperkte ad spend middelen. Een €10 dagelijkse inzet op LinkedIn is € 3.650 per jaar. Daarom raden wij aan LinkedIn ads te gaan testen, en indien er zaken zijn die goed werken binnen het platform kan je deze verder aan opschalen.

 

Geen aangepaste rapportage:

Het rapportage dashboard van LinkedIn is vrij kaal, en biedt marketeers niet de mogelijkheid om te kiezen uit een reeks van statistieken of om rapportage weergaven aan te passen, zoals Google, Facebook of zelfs veel programmatische platforms doen. Dat kan voor veel marketeers die aangepaste rapportages nodig hebben om hun inspanningen te rechtvaardigen, of in ieder geval eenvoudig te gebruiken rapportagetools zijn, wat LinkedIn nog niet biedt.

Ondanks de tekortkomingen biedt LinkedIn Ads veel voor marketeers die het bereik van hun merk willen vergroten. Zoals bij elk nieuw advertentiekanaal is het belangrijk dat marketeers goed nadenken over het budget en de middelen die ze aan LinkedIn Ads besteden.

Hulp nodig met Adverteren op LinkedIn?

Neem contact met ons op voor een gratis strategie sessie!

Abonneer je op onze nieuwsbrief